Pages

Tuesday, March 22, 2011

Alahai Yunaa...

Pastinya semua orang dah tahu pasal gaya tudung yuna terbaru kan. Sebelum ni kite kenal yuna dengan gaya tudung yang sopan and sweet gila..Sampaikan yuna menjadi trendsetter untuk remaja-remaja bertudung ala Yuna.. Tapi...syg seribu kali syg...kenapa Yuna turunkan taraf bertudung awk yuna? Dari yang bertudung litup...da macam bungkus membungkus...tetibe jadik lak yang macam tak cukup kain?



Sebenarnya manusia ni suke meletakkan sesuatu kesalahan ke atas orang lain. Lebih-lebih lagi dalam soal menutup aurat. Katanya sesetengah pelakon, mereka membuka dan menutup aurat sesuka hati kerana dia artis. Perlu ikut kehendak skrip. Maknanya skrip lebih mulia agaknya dari agama tu sendiri. Tapi apa pula jawapan yuna? Adakah mengikut kehendak lirik lagu?

Walau apa pun alasan yuna.. Tindakan dia adalah sangat tidak patut. Kerana dia adalah public figure. Suatu masa dulu die adalah trendsetter untuk imej bertudung. Tidakkah dia terifkir bahawa tindakannya itu boley menggoyahkan juga remaja-remaja di luar? Bila semakain ramai yang ikut fesyen yuna di atas... Dose mereka yuna akan tanggung. Sanggupkah dia? Wallahualam. Apa pun aku berharap sangat Yuna tidak akan teruskan dengan feseyn sebegini. fesyen ini hanya fesyen warga africa di luar sana saja yee.. tak sesuai untuk muslimah kita. :) JANGAN MERAJUK YAA~

0 budak itam!: