Pages

Thursday, April 28, 2011

TOLONG SENYAP!!

Gambar dari cik google!

Yea~ Aku pun sekarang bergelar student! Sebagai mahasiswi yang bertekad untuk mendapatkan segulung Ijazah. Hhehe.. So hari ni tadi aku ade paper Mathematic Bussiness. So kalo nak jawab math tentula perlukan sepenuh kosentrasi dan ketekunan.

Mane2 exam pun benda yang sama akan dilakukan oleh pengawas dewan exam. DOrang akan suh tinggalkan sume segala jenis notes dan apa2 bekas hatta bekas pensel sekalipun. Bezanya aku ni amik degree kat universiti. So hp, wallet, bekas pensel memang dibenarkan bawa masuk TETAPI mesti diletakkan di atas lantai di mana penagwas boley melihatnya.

Biasanya sebelum start exam pengawas akan bace la rules2 yang perlu di patuhi kan. Macam silentkan hp dan sebagainya. Mase fes day aku exam semalam. Pengawas ni garang gile. Lelaki. Ckp x ley la nak turunkan tone die. Nak menjerit2. Gaya maca pengawas penjara pun ada. Sampai seyes aku takut nak buat silap.

Tapi yang aku bengangye. Dalam die duk sibuk nak suh student ikut rules bagai off hp bagai. Tetibe tgh aku dok jawab exam hp ko bunyik2.. Bukan sekali. Maybe lau sekali aku anggap dia pun lupe nak silentkan. Tapi kalo 2-3 kali? Terus aku hilang rase nak hormat or takut. Bukan apa...kite ni if nak suh org lain ikut peraturan..nak suh org lain jadi baik..kite pun kene tunjuk contoh baik dulu.

Harini lak xde la pulak dgr bunyik hp dr pengawas.. Ada la sekali dua pastu aku rase die pun da silentkan hp. Cumenye..tengah aku duk serabut pikir (lupe rumus padahal) bley lak org belakang aku duk bergendang2 meja. Bunyi nyer takdela kuat cuma aku mmg bley dengar and serius mengganggu gile aku nak kosentrate..Puas le aku dok hint suh senyap. Die ley lak sedap buat musik kat belakang. Serius tensen doh! Sumpah aku x nak duk dkt ngn die lg. Aku faham kalo ko pun tensen nak jawab soklantu . tp TOLONG jangan bagi org lain jugak tensen! Seb bek mase tu ade setengah jam sebelum masa tamat! TAPI bagi aku setengah jam tu la yang penting untuk semak balik jawapan2 aku.. 

Korang2 please jangan nak buat perangai cenggitu. Hormatla orang lain jugak ya!

0 budak itam!: