Pages

Wednesday, May 26, 2010

Adnan Sempit [VS] V3 Samseng Jalanan

Aku tahu agak kelewatan untuk aku post entry ni..Dan agak ketinggalan jugak untuk aku post entry ni tapi aku da tak boley nak terus-terusan menyimpan perasaan yang menggelodak di dalam dada...(ayat nak mcm haram kan..

Bukan apa walopon tajuk filem kat atas tu due2 da lama ditayangkan tp sebenarnya baru je minggu lepas aku tengok cete V3 tuh. Tu pon aku tgk siap langkau2 lagi..Kire tak tgk dengan penghayatan la sbb ak x tau tang mana yg aku nak hayati lam cete tu.

Lepas beberapa hari aku balik dari wayang menonton filem Adnan Sempit yang box office berjuta-juta lemon tuh..tiba2 aku terbaca satu entry dari pengarah muda/aktor yg sangat kacak (kacak ke)...Aku x tau la tang mane yg kacaknye aktor sorang ni sbb ak rase mmg ramai wanita2 yg dok tergile2 kan die. Tapi ak steady je...heheh mungkin sbb bukan taste aku kot. (Ok da menyimpang ni)

Al kisahnye dalam tulisan blog dr pengarah muda ni mengatakan bahawa filem Adnan Sempit tu menciplak hasil arahan die iaitu V3 Samseng Jalanan. Dikatakan juga hanya pada awal cerita dan penghabisan cerita Adnan Sempit sahaja yang original..yang tengah2 sume dok ciplak cerita dia..

Tapi bile aku saje la nak try2 tgk cete V3 Samseng Jalanan tu untuk cari dimana persamaan yang diura2 kan tuh. Budget nak mengutuk la sbb ciplak2 idea org pastu dpt untung juta2 mestila satu perkara yg tidak sihat kan..so bile ak da tgk je V3 tu..(xsampai setengah pon cerita) aku da naik bosan. Ak x faham sebenarnya..Ak x faham sgt jalan cerita..susunan plot yg terabur...scene2 yg xde moral values..and paling penting ak x tau langsung atau x nampak langsung dimana kah persamaan nye dengan adnan sempit?? Yang aku nampak persamaanya mungkin pada pemilihan pelakon dan watak mat rempit duk usyar eksekutif wanita. Yang lain totally not same..

V3 Samseng Jalanan

So cud anyone tell me? Samada mmg aku yg tuli x tau nak nilaikan sesebuah filem tu atau mmg betul kata2 pengarah muda itu tidak berasas sama sekali.Dan aku sendiri tidak hairan bile pengarah muda itu kata filemmnya da lame ditahan oleh lembaga penapisan filem.Xsilap dr tahun 2008 lagi katenye.Bagi aku filem ini langsung tidak boleh ditayangkan. SEBAB... yang pertama...ak dapati cerita itu tiada moral values yang kuat. Ada mmg ade tp x kuat..cerita itu boleh menyebabkan lebih ramai mat rempit bangga menjadi mat rempit. Banyak unsur lucah..laki duk tido uma pempuan yg baru je dikenali...pelakon siap tunjuk jari hantu..siap tunjuk seluar dalam...OMG. i don think it is suitable for viewers under 20..hahhaha...dan yang pasti ak x faham...plot terabur...tb2 je pg kL..tb2 je jatuh cinta..tb2 je nak kiss sana sini..bnyk sgt tb2 lam cete ni...

Berlainan pulak dengan Adnan Sempit. Crita berbentuk santai + komedi. Walopon mengisahkan ttg mat rempit..tp moral values sgt banyak..bagaimana ditekankan tidak sume org yg bawak motor tu mat rempit..cara2 bwk motor paling selamat dan kelas A..haha...Ak sangat enjoy tgk cete Adnan Sempit..and believe it or not ak da 5 kali ulang2 tgk cete tu. X pernah busan...

Adnan Sempit!!

Walao bagaimanapun aku doakan moga pengarah muda tersebut ambil ini sebagai iktibar atau kutip sebagai satu ilmu + cabaran dalam mengarahkan filem. Cubaan beliau nak mengarah filem amat aku sanjung dan aku amat galakkan...sbb kita mmg perlukan lebih ramai pengarah berbakat supaya industri perfileman kita pulih. Cuma ak berharap beliau terus memperbaiki dan tambah berganda-ganda lagi usaha tuk memperbaiki mutu filem yg diarahkan.. Kita sume da muak nak tgk filem rempit2 mcm tu atau drift2 mcm Syamsul buat tu..muak doe..Buat la cete lain yg bg lebih banyak moral values daripada memaparkan lebih banyak bende2 yg x bermoral.

!!!MAJULAH INDUSTRI PERFILEMAN MALAYSIA!!!

0 budak itam!: