Pages

Wednesday, June 16, 2010

Kenapa saya tidak suke askar...

Okey harini aku nak buat pengakuan berani mati. huhuhuhu. Aku rase x ramai berani nak buat pengakuan mcm ni kot... Disebabkan tajuk di atas agak sensitif bagi sesetengah umat manusia di muka bumi ni..Jadi aku berharap janganla ada yang amik serius apa yang aku taip kat entry sengal ini...




Sebenarnya aku tidak suka atau tidak mahu dan tidak akan merapati mane-mane lelaki yang kariernya adalah seorang askar. Tidak kira la askar tetap ke..kontrak ke...pencen ke...simpanan ke..ape2 je yg berkaitan dengan askar...marine..tentera.. hatta pak guard sekalipon...tak mungkin aku rapati...hohohoh..

Kenapa? Banyak sebabnye sebenarnya. Aku da kenal ramai sangat yang ada title askar atau bekas askar ni. Dan kebanyakan dari mereka tidak berakhir dengan sifat2 yang terpuji..huhu.. Aku tidak la berniat nak menjatuhkan mane2 air muka mereka ni. Ini cuma sebahagian pandangan aku berdasarkan apa yang aku da lihat dan dah alami. Mereka ni ganas...kejam..garang..sadis..ape2 je la yang korang boley sama ertikan dengan perkataan2 tuh..

Contoh pertama dan terdekat adalah atuk aku..die xde la kejam..cume nye terbawak2 perangai die ni..aku x tahu sebenarnya die ni dulu ade masuk askar ke tidak ..rase ade sbb tgk gambar lama2 beliau. Dia ni kalo bercakap.suka  menjerit2 dan nada yang sangat kuat... Yela korang sume tahu kan bile askar2 ni berkawat sume menda nak terjerit2.. tak paham aku..ada pulak kawan kepada ayah aku kot pernah bagitau..ada kawannya sampai pecah gegendang telinga sepanjang bekerja sebagai askar yang berpangkat tinggi la jugak...skang da pencen da..kesian...nak cakap dengan die kene kuat sikit pasal da x dengar..huhuhu

Kawan2 aku pon ramai diantara kuarge die yang berkhidmat dalam tentera ni. Aku slalu dengar ayah dorang ni garang la..apela..and tu sume buat aku jd takut nak merapati warga askar ni. Dan pastinye la..da banyak sangat di dada2 akhbar pasal askar merogol...askar terlibat kes gado..kes bertumbuk beramai2..askar terlibat kes buli sampai menyebabkan kematian. So korang rase bile da mcm tu aku nak ke merisikokan mase depan aku dengan dorang ni?

Pagi ni aku bukak Harian Metro..Amuk Komando..siap dengan parang2 bagai..baru keluar penjara..kes yang lepas...dimana suaminya kelar kemaluan isteri..akibat tekanan sepanjang dalam kem. Tu sume da cukup buat aku jadikan alasan kenapa aku tidak akan merapati mereka. Mungkin tidak semua la..mungkin ada yang mampu kawal sifat buas mereka..tapi nak cari dorang ni mcm cari kuman dalam seguni tepung... Susah..Korang pon tahu latihan ketenteraan ni sangat2 kuat..ketat...sape2 yang iman x kuat..nawaitu x tetap..kompem2 akan terpesong la akidah dorang ni. Abg aku pon dulu mase skola 24 jam dengan aktiviti tentera dia.. Hasilnye...sampai skg satu hape pon x masuk kepala otak die..da kebal sangat. Korang maki la die cemana pon..die boley lagi sedap makan cekodok... Ada jugak kes sampai sakit mental..hohohoho takutnye...sbb mase dalam kem...mungkin dorang ni teruk kene mental abbuse..

Jadi kepada isteri2 para tentera ni x kirela marine ke udara ke..wataniah ke..jangan riso..sy tidak berminat dengan mereka..walopon pangkat mereka adalah Ketua Negara.. Aku tahun lepas pernah kerja part time kat opis mak aku. Akademi Laut Malaysia..ramai staff kat situ kenal parents aku dan selalu la singgah jenguk2 aku..and ade la jugak dok nasihatkan aku jangan mudah terpedaya dengan mulut2 manis dorang ni. Aku tak nafikan..org keje kapal ni mmg banyak duit...pegila belayar 6 bulan cukupla..da boley beli rumah sebijik..tapi..aku nak aje bgtahu mereka2 yg dtg menasihati aku tu..''jangan riso auntie..uncle..sy ni x minat dengan marine ke askar bagai ni.." Ade jugak yg test market ngn aku..ade yg ade anak bini pon ,ley lagi nak "sy..awk" ngn aku yarkss.... tapi niat aku dtg situ cr duit poket..bukan kaco laki org atau cr laki..hahahah..
Da terang lagi bersuluh kan...sok kalo ak kawan ngn dorang ni nasib aku pon same..bini kat rumah merindu..laki hang sedap je menggatal dengan pompan lain..wut de fish tol laa..

Oh yaa...dan tentula pengalaman aku sendiri........mulut sikit munye manis...tp belakang pasang skandal..jadi janganla salahkan org lain. Mentalitiy kami org perempuan zaman skg tidak sama mcm dulu.. Korang nak sgt tunjuk kat dunia perangai ntah hape2 tu kan... Hadapinye lah  dengan senyuman yerr..

4 budak itam!:

Isra' (east rock) said...

isk isk isk... bukan sume askar mcm nie... kalu xde askar sampai sekarang pon belum tentu kita merdeka...

Cik ERynn said...

oopsss...sy tidak suke pada sudut lain..ok tuka2....sy tidak suke askar sebagai teman hidup..bukan tidak suke askar wujud di muka bumi ni..sbb tu kene igt...jangan kerana nila setitik..rosak askar sebelanga..hooho

Unknown said...

bapak ak bekas askar oit.. hahaha..

Cik ERynn said...

bekas..xpe..xde hal sume tu..kekekek